Vanliga frågor

Allt om beställning

För att kunna handla på wittweiden.se måste du registrera dig som kund.
Detta görs enkelt genom att klicka på ikonen för kundkontot. Klicka på "Registrera" i nästa steg. Du kan även registrera dig som kund när du gör din första beställning. Att handla som kund gör shoppingupplevelsen enklare och snabbare. 
För att beställa från wittweiden.se måste du vara minst 18 år gammal. Ange ditt födelsedatum så att vi kan se att du uppfyller ålderskraven.
Beställningar som görs via wittweiden.se kan endast levereras inom Sverige. Förutom i Sverige finns Witt Weiden representerat i följande länder: Tyskland, Schweiz, Frankrike, USA, Nederländerna, Tjeckien och Österrike.
Tyvärr är det inte möjligt att beställa via telefon eller mail. Du är välkommen att göra din beställning i vår online shop. Om du skulle har problem kan du hitta hjälp i våra vanliga frågor. 
När du beställer hos oss behöver du bara betala fraktkostnaderna till ett belopp av 50 kr. Du ser det totala priset i kassan innan köpet avslutas.
Det kan tillkomma ytterligare kostnader för betaltjänstleverantören. Kontrollera med respektive betaltjänstleverantör. 
Nej, det finns i princip inget minsta ordervärde. För enskilda kampanjer, t.ex. rabatt eller fri frakt, förbehåller vi oss rätten att tillämpa ett minsta ordervärde.
För närvarande finns det bara möjlighet att checka in i från tid till annan för att se om varan är tillgänglig igen. Vi arbetar på ett alternativ för meddelanden, men vi är tyvärr inte klara än.
Oj, vilken otur! Om lagret är lågt kan varan/varorna redan ha köpts av andra kunder.
Varorna i varukorgen kan tyvärr inte reserveras. De valda varorna kan endast reserveras efter du har slutfört din beställning. 
När du loggar in kan du se dina varor på önskelistan. Kom ihåg att de artiklar som finns på din önskelista inte är reserverade.
När vi har tagit emot din beställning får du ett bekräftelsemail till den e-postadress du har angett. Kontrollera även din skräppostmapp. Det kan hända att bekräftelsen hamnar i din skräppostmapp.
Du kan avbryta din beställning i ditt kundkonto. Men bara innan beställningen har skickats.
Ändringar är endast möjliga innan beställningen skickas. Detta gäller artiklar, leveransort och betalning.

Allt om betalning

Vi erbjuder Klarna, Paypal och kreditkort. Alla våra betalningsmetoder är enkla och säkra.
Det är upp till Klarna. Kontakta Klarna direkt om du har några frågor. Vänligen använd en annan betalningsmetod den här gången.
Detta kan bero på olika orsaker, t.ex. felaktig inmatning av kreditkortsnumret eller giltighetsdatum,
överskridande av giltighetsdatum, överskridande av kreditkortsgränsen, tekniska problem med behandlingen av kreditkortsköpet, kreditkortsvarumärke som inte accepteras av oss, ingen aktivering för respektive land. För ytterligare information kontakta din bank. Vi kan gärna erbjuda följande betalningsalternativ i stället: PayPal.
Om du har några frågor om din beställning kan du kontakta vår kundtjänst (kundservice@wittweiden.se). För frågor om betalning, vänligen kontakta din betalningsleverantör.
Att betala med olika betalningsalternativ är kostnadsfri för dig som vår kund.
För Klarnas delbetalningsköp måste du betala en avgift till Klarna. Vänd dig till vår partner för mer information. 
Tyvärr kan du för närvarande inte betala med ett presentkort. 
Alla belopp kommer att återföras till den ursprungliga betalningsmetoden. Detta innebär att ingen kredit kan uppkomma på ditt kundkonto.
Din faktura skickas till mailadressen som du angav när du gjorde din beställning. 
Ja, du hittar din faktura genom att klicka på detaljerna under beställningarna. Här kan du även ladda ner den. 
Ingen fara. Du kan ladda ner en kopia av din faktura via ditt kundkonto. 
Nej, vi tar inte ut någon faktureringsavgift.
Momsen visas seperat på alla fakturor - som fakturans totalbelopp. 
WITT WEIDEN erbjuder tyvärr inte alternativet "delbetalning". Kontakta din betaltjänstleverantör för att ta reda på om de erbjuder delbetalning.
Under betalningsprocessen reserverar vi de köpta varorna för dig. Ditt kreditkort kommer endast att debiteras för hela beloppet för de levererade varorna när de skickas. 
Ja, vi kommer att skicka ett e-postmeddelande som bekräftar att vi har tagit emot din betalning.
När du väljer att betala med Klarna erbjuder Klarna tre alternativ hur du kan betala:
betala direkt, betala senare, dela upp eller samla alla dina köp på en månadsfaktura.
För mer detaljer klicka här för att se villkoren på Klarna's hemsida. 

Allt om erbjudande

Du kan ange koden i varukorgen när du beställer.

Rabattvillkoren förklaras i respektive text för rabatten.
Vi återbetalar det belopp du betalat efter att alla rabatter och kuponger har dragits av. Observera att rabattkoden inte kan tillämpas på nytt.
Nej, en rabattkod kan endast tillämpas på en beställning i vår webbshop. Kontantbetalning är inte möjligt.
Vi är ledsen, men det är inte möjligt att lösa in en rabatt eller kupong efter att beställningen har gjorts. Använd rabatten eller kupongen på din nästa beställning!
Kontrollera om du uppfyller villkoren för rabatter. Du hittar dem i anmärkningen under erbjudandet. Kontrollera att du har angett rabattkoden korrekt.

Allt om leverans

Vi levererar med MyPack eller Varubrev 1:a klass (PostNord). Vanligtvis levererar vi mindre beställningar (<2 kg) som Varubrev. Om du inte vill det kan du utesluta det i beställningsprocessen.
Vi skickar våra varor med vår försändelsepartner PostNord. 
Om du inte vill ha Varubrev, kan du välja bort detta i beställningsprocessen.
Vanligtvis tar en leverans cirka en vecka. Då vi levererar från Tyskland.
Tyvärr kan vi inte erbjuda en 24-timmarstjänst, eftersom leveransen sker från Tyskland.
Tyvärr kan du inte välja ett önskat leveransdatum för tillfället. 
Så fort din beställning har lämnat vårt lager skickar vi ett meddelande till dig. Du kan också kontrollera orderstatusen på ditt konto under beställningar. 
Fraktkostnaden är alltid 50 SEK, oavsett hur stor din beställning är. 
För att kunna erbjuda en god service tar vi ut en avgift på fraktkostnader vid varje beställning. Oavsett hur stort paketet är eller om vi måste leverera i två paket, fraktkostnader förblir oförändrad.
Så fort din beställning har lämnat vårt lager skickar vi ett mail till dig. I detta meddelande hittar du ett spårningsnummer. (Ange spårningsnumret på PostNords hemsida och spåra ditt paket. )
När beställningen har skickats får du ett e-postmeddelande med en länk. Då kan du kontrollera leveransstatusen och spåra försändelsen.
Ja, du får ett e-postmeddelande eller ett sms. Om du inte hämtar ut ditt paket, kommer PostNord skickar en påminnelse per brev.
Du kan hämta ditt paket i en paketbutik nära dig. Du får en avisering där det framkommer var det finns att hämta. På utlämningsstället visar du din brev- eller mejlavi. 
Om paketet väger mindre än 2 kg skickar vi det i de flesta fall som Varubrev. Varubrev levereras till ditt hem.
Om du inte hämtar ditt paket inom 14 dagar utan att meddela oss, att du vill utöva din ångerrätt, kommer paketet att returneras till oss. Vi måste ta ut en avgift på 150 SEK för detta, som vi drar av från återbetalningen.
Det finns inga delleveranser eftersom vi endast erbjuder artiklar som är tillgängliga. Om en vara oväntat inte finns i lager efter orderbekräftelsen måste vi tyvärr annullera varan och du får pengarna tillbaka.
Om de varor som vi har levererat är skadade eller har något annat fel kan du naturligtvis returnera dem till oss. Kontakta vår kundtjänst (kundservice@wittweiden.se) så att vi kan återbetala beloppet inklusive frakt.
Om en vara som du beställt och betalat för saknas i leveransen ska du kontakta vår kundtjänst (kundservice@wittweiden.se) så att vi kan ersätta beloppet.
Vi beklagar att du inte fick ditt paket. Kontakta kundtjänsten och reklamera din uteblivna leverans. Kundtjänsten kan kontakta Postnord eller avbryta försändelsen.

Allt om retur och reklamation

Om du inte vill behålla en vara kan du returnera den till oss inom 14 dagar. Här hittar du instruktioner om hur du gör detta.
Du kan öppna förpackningen och prova produkten inom 14 dagar för att kontrollera att allt är okej. Förslutna varor som av hälsoskydds- eller hygienskäl inte lämpligen kan returneras och som öppnats av konsumenten efter de levererats, kan tyvärr inte returneras.
Tyvärr erbjuder vi inga byten. Vänligen returnera varan och beställ den önskade produkten på nytt.
För information om din ångerrätt, klicka här.
Oroa dig inte. Du kan fortfaranade returnera din beställning. Kontakta kundtjänsten (kundservice@wittweiden.se) så får du en ny returetikett.
Skicka paketet till: Witt Weiden c/o Posten Logistik AB, 207 05 Malmö
Lämna in din retur i paketbutiken.
Tyvärr är detta inte möjligt, du måste returnera varje beställning för sig.
Om du returnerar en beställning debiteras en returavgift på 55 SEK. Om det rör sig om ett klagomål kommer Witt Weiden dock att stå för portokostnaden. Om du har ett klagomål ska du först kontakta kundtjänsten (kundservice@wittweiden.se).
Ja, du betalar de ursprungliga fraktkostnaderna om du bara returnerar en del av beställningen. Undantaget är om du returnerar hela beställningen, då återbetalar vi även fraktkostnaderna. I båda fallen debiterar vi dig returavgiften.
Du har 14 dagar på dig att returnera varorna till oss efter att du har mottagit din beställning. För mer information om ångerrätten hos Witt Weiden, se våra allmänna villkor.
Efter mottagande och inspektion av returen sker återbetalningen vanligtvis inom 21 dagar via den betalningsmetod som du valde när du gjorde beställningen.

OBS: På grund av rådande omständigheter och resulterande personalbrister kan returtiden vara längre än vanligtvis. Vi ber om ursäkt för eventuella dröjsmål och hoppas på din förståelse.
Du får ett e-postmeddelande från oss så snart varorna har anlänt till vårt lager.
Vi återbetalar det belopp du betalat efter att alla rabatter och kuponger har dragits av. Observera att rabattkoden inte kan tillämpas på nytt.
Kontakta vår kundtjänst (kundservice@wittweiden.se) för att klargöra återlämningen av fel produkt.
Kontakta vår kundtjänst (kundservice@wittweiden.se eller ring 0 10 - 175 54 41), så krediterar de dig beloppet för den defekta varan.
Vill du göra en reklamation är du välkommen att höra av dig till vår kundservice (kundservice@wittweiden.se eller ring 010 - 175 54 41). Om felet i produkten är ett tillverkningsfel eller en transportskada, står Witt Weiden naturligtvis för fraktkostnaderna, returfrakten och kostnaden för produkten. Om ingen reklamation inkommer till vår kundtjänst behålls returavgifterna automatiskt. 

Fler frågor

Vara & sortiment
Hållbarhet är ett viktigt ämne för oss. Du kan läsa om vad vi gör här.
Du hittar information om storlekar och passform på våra rådgivningssidor.
Storlekstabeller hittar du här.
Vi har passformer för alla kroppsformer. Du hittar mer information här.
Vi är ledsen att artikeln du beställde hos oss luktar. Denna doft försvinner vanligtvis efter 3-4 dagar när kläderna vädras. Så försök att vädra den i några dagar. Om lukten inte försvinner, kontakta vår kundtjänst (kundservice@wittweiden.se).
Kundkonto & dataskydd
Registrera dig när du beställer. Alternativt kan du registrera dig via symbolen för kundkontot på startsidan. Vi förklarar närmare hur detta fungerar här.
Nej, tyvärr kan du inte ta med dig ditt YLFL-konto, eftersom vi startar som en ny leverantör. Vänligen registrera dig på nytt hos WITT WEIDEN.
Hur du kan återställer ditt lösenord förklarar vi här.
Logga in på ditt kundkonto. Där kan du ändra alla uppgifter under "personlig profil".
Tydligen finns det redan ett kundkonto med denna e-postadress. Använd funktionen "Glömt lösenord", så kan du skapa ett nytt lösenord.
Kontakta vår kundtjänst (kundservice@wittweiden.se) så tar de bort kontot åt dig.
Du kan se dina beställningar och fakturor på ditt kundkonto. Logga in för att göra det.
Vi behandlar dina personuppgifter för att säkra och upprätthålla våra kundrelationer och för marknadsföringsaktiviteter. I detta syfte görs analyser på grundval av personuppgifter. Alla åtgärder för behandling av dina personuppgifter (t.ex. insamling, behandling och överföring) utförs i enlighet med gällande lagstiftning. Information som behövs för marknadsföring och orderhantering lagras. Som kund hos Witt Weiden har du rätt att en gång om året få information om vilka personuppgifter som behandlas om dig och hur dessa personuppgifter används. Om du inte vill att dina uppgifter ska användas för direktmarknadsföring eller om du vill korrigera uppgifterna kan du kontakta kundtjänsten (kundservice@wittweiden.se). 

Vi lämnar inte vidare dina uppgifter till tredje part. Uppgifterna behandlas och lagras strängt konfidentiellt.
Hos oss handlar du tryggt. Kreditkortsinformationen överförs till oss, WITT WEIDEN, i krypterad form. Detta gör dem säkra. För betalningshantering vidarebefordrar vi kreditkortsinformationen till tredje part (Adyen N.V. och respektive kortutgivande bank).
Ja, vi har ett dataskyddsombud. Du kan tar kontakt via e-post (kundservice@wittweiden.se).
Vi är trygg e-handel certifierad. Det betyder att du kan lita på att du kan handla tryggt och säkert i webbutiken. Läs mer på Trygg E-handel.
Ja, vi använder cookies. Du hittar mer information här.
Övrigt
Du kan använda de senaste versionerna av Firefox, Chrome och Safari.
Om du har frågor så finns vi här för dig. Du når vår kundservice via e-post på kundservice@wittweiden.se eller kontakta oss på Facebook.
Ja, vi har även an app. Vår app gör din shopping-upplevelse lite smartare och enklare. Upptäck de aktuelle trender, lättkombinerande vardagskläder och smarta basplagg - när som helst, var som helst! Vi informerar dig direkt om brännheta erbjudanden och rea-fynd. Gå vidare här för att få ytterligare instruktioner hur du ladda ner appen. 
Nej, vår app kostar ingenting.

Registrera dig nu för nyhetsbrevet
Du kan anmäla dig till nyhetsbrevet på följande ställen: 

  • Header (högst upp på webbsidan) 
  • Footer (längst ner på webbsidan) 
  • Under beställningsprocessen 
  • Skriv in din e-postadress i fältet, om du vill prenumerera på WITT WEIDENs nyhetsbrev.
Vi skickar sedan ett bekräftelsemail till dig för att se till att det inte finns något fel i e-postadressen.

Klicka på bekräftelselänken så lägger vi till e-postadressen i vår sändlista.
Om du inte har fått något bekräftelsemail kan du kontrollera om adressen är rätt stavad eller om den har hamnat i skräppostmappen. 

För att undvika att våra e-postmeddelanden hamnar i skräppostmappen i framtiden är det bäst att lägga till avsändaren i dina kontakter. 

Kontrollera din inkorg för att se om den är full eller om vår e-post har hamnat i din skräppostmapp. Du kanske har glömt att du har tagit bort din prenumeration på våra nyhetsbrev? Sedan kan du helt enkelt prenumerera igen. Det är i alla fall bra att lägga till vår avsändare (newsletter@info.wittweiden.se) i din adressbok.
Vi har tyvärr ingen Whatsapp, men du kan nå oss på Facebook. Följ oss gärna även på Instagram för att hålla dig uppdaterad om de senaste trenderna och kampanjerna!
Nej, vi har inga butiker i Sverige. Du är välkommen att besöka vår webbplats wittweiden.se. Här hittar du hela vårt sortiment.
Vi har avskaffat papperskatalogen och erbjuder hela vårt sortiment online på wittweiden.se. Prenumerera på vårt nyhetsbrev, ladda ner appen eller följ oss på Facebook eller Instagram för att hålla dig uppdaterad om de senaste trenderna och kampanjerna!